5 januari 2020

Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe mogelijkheden...

Inmiddels is het alweer 2020.
Was ooit het getal 2000 magisch, nu vind ik 2020 toch ook wel een zekere magie bezitten.
Vraag me trouwens niet waarom, want ik kan het niet uitleggen, ik merk alleen dat het zo voelt.
(En wellicht is het gewoon de ervaring dat ik me oud begin te voelen!)

Bij een nieuw jaar, hoort voor mij ook een nieuw 'plan'. Ik ben namelijk iemand die het nut van het leven niet zo heel erg goed in ziet en ieder jaar dus door moet zien te komen door een plan te maken zodat het aankomende jaar in ieder geval voor mijzelf zin heeft of beter gezegd: weer even door te komen is.

Twee jaar geleden liet ik mijn plan aan iemand zien en liet ik me door het oordeel van die persoon over mijn doelen voor dat aankomende jaar volledig onderuit slaan. Ik heb daar van geleerd, namelijk, dat ik niemand, maar dan ook niemand ooit nog zoveel macht wil geven om me dingen 'af te (LATEN) pakken' waar ik zelf waarde aan hecht of die ik leuk vind.
Dus ben ik o.a. dit jaar weer langzaam begonnen met blogjes schrijven en ik merk dat ik dat echt gemist heb.

Ook voor komend jaar heb ik mezelf weer een aantal doelen en projecten gegeven, want hé ik blijf het moeilijk vinden om mijzelf en het leven zinvol te vinden, daar verandert zo'n nieuw jaar helemaal niks aan!

Ik hou van lijstjes en grafieken en dus ook van mindmappen, omdat ik daar meer orde mee in mijn hoofd krijg. Dus ook dit keer heb ik mijn plannen weer in een mindmap gegooid.

En kijkend naar mijn Plan voor 2020 hoor ik toch nog steeds het stemmetje van die persoon in mijn achterhoofd: het zijn totaal zinloze en nutteloze doelen.... En dat klopt!

Ze hebben voornamelijk met MIJN hobby's te maken en niks met een ander.
Maar ach... als ze me maar in leven houden, dat is waarvoor ik zo'n plan nodig heb.

Ik weet nu al dat niet al mijn plannen helemaal gaan lukken, maar dat is ook ok.
Goede voornemens zijn ook plannen en goede voornemens hebben nogal eens de neiging om te verzanden. Maar de intentie is er!

Er staan 15 doelen/projecten op mijn plan. Het ene wat makkelijker dan het andere, maar zo lang ik op 31 december kan zeggen dat ik aan alle plannen in ieder geval gewerkt heb, ben ik tevreden.

Sowieso.... Als ik dat kan zeggen op 31 december dan is mijn hele plan weer geslaagd, want dat betekent dat ik weer een jaar door gekomen ben!

Ik wens iedereen een mooi jaar. Dat het mag worden zoals JIJ het wilt hebben en wilt inkleuren.
En we weten allemaal dat we niet altijd alles kunnen hebben wat we maar willen, maar zorg dan in ieder geval dat je voor het inkleuren je lievelingskleuren gebruikt!

Mijn projecten voor 2020...
(niet in mijn lievelingskleuren overigens)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?