1 november 2020

Doe eens effe normaal joh!

Al een paar weken is het weer bezig en sinds een paar dagen is het eigenlijk niet meer normaal: illegaal vuurwerk.

Ongeveer een uur geleden zat ik met mijn luie reet aan de bank vast geplakt toen er zo’n ongelooflijk harde knal klonk, dat ik niet eens aan vuurwerk dacht, maar aan een heuse explosie.

Acuut begonnen er allemaal alarmen af te gaan variërend van auto/scooter alarmen tot (wat ik dacht te herkennen als) een brandalarm. 

Ik besloot als een ware ramptoerist mijn balkon op te schuiven om van een veilige afstand te kijken wat er mis was....

Er stonden meer buren op straat, dus dat er echt iets aan de hand was, leek me duidelijk. 

Er kwamen geen sirenes aan, dus op zich ‘viel het dan dus wel mee’. Op dat moment zie ik een tweede  ‘explosie’ ter hoogte van de friettent en volgde er een hoop geschreeuw. Ik stond nog altijd verstijfd op m’n balkon. 

Nog steeds kwamen er geen sirenes deze kant op...en ik werd nieuwsgierig.

Braaf schoot ik in m’n schoenen en m’n jas en besloot ik dat het NU toch echt het moment was om twee overvolle zakken plastic naar het milieu perron te brengen. 

Ik stak braaf de weg over om aan de ‘veilige kant’ te gaan lopen en onderweg vroeg ik aan twee jongens die er al de hele tijd heen en weer liepen of ‘het gewoon vuurwerk was, of wat anders’.

Ze vertelden me dat het bellen/brievenbus blok van twee portieken naast me was opgeblazen en dat de twee pubers die dat gedaan hadden daarna nog even een projectiel naar de buiten wachtende klanten van de friettent hadden gegooid.... Daarna waren ze er als een haas vandoor gegaan.

Afijn, ik breng braaf m’n afval weg en loop terug naar huis, dit keer aan de eigen kant van m’n straat....

De politie was inmiddels gearriveerd en ik kan je vertellen dat ‘het bellen/brievenbus blok eruit geblazen’ best een understatement was....

Ik durfde geen foto te maken omdat de politie er nog stond (zo dapper ben ik dus 😉 ) maar deze twee pubers hebben met hun leuke vuurwerk bommetje de hele portiek eruit geblazen!!!! 

Echt serieus! 

Ouders, ik weet dat je je puber niet 24/7 in de gaten kunt houden en dat je echt niet kunt weten wat ze 24/7 uitspoken, maar toch.... Als de kosten hiervan op jou als ouder zouden worden verhaald, dan werd je echt niet blij gok ik.....en zou je je puber voor straf levenslang naar de vakkenvul gevangenis hebben gestuurd.

Maar goed, bedankt voor die explosies.... mijn opgespaarde afval is weer weggebracht, de ook al opgespaarde afwas is weer gedaan en ook de was ligt weer gevouwen in de kast.... Blijkbaar had ik dit even nodig om in actie te komen.....

foto: gejat van internet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?