26 februari 2024

U wil graag moeilijk doen? Dat kan ik ook…. Oftewel een verhaal over top service….

In de categorie “u wilt moeilijk doen? Dat kan ik ook!”…. 

Ik heb dus eindelijk- na 20 jaar- nieuwe eetkamerstoelen gekocht. Die mocht ik vandaag bij onze suffe nep woon-klus boulevard komen afhalen. Gelukkig zijn het er maar twee, want in een Peugeot 107 kan nu eenmaal niet zo heel veel, maar daar had ik over nagedacht, dus dat moest lukken…. 
Kom ik bij de winkel, is er in de buurt van de winkel zelf geen parkeerplaats te vinden, want hé, dit is de dichtstbijzijnde gratis parkeerplaats bij de binnenstad en carnaval begint al vroeg zullen we maar zeggen…. 
Kortom, ik moet m’n mini racemonster om de hoek neerzetten. 

Ik lever m’n papiertje in en de vrouw van de kassa komt met een doos aan (letterlijk) slepen, waar ik ruim in kan overnachten en niet kan tillen (als ik ook nog wat wil zien). 

Ik kijk om me heen en zie naast de kassa een platte kar staan en vraag haar: als ik u mijn rijbewijs als onderpand geef, zou ik dan even uw kar mogen gebruiken? “Nee, dat mag niet we hebben buiten karren staan die u kunt gebruiken”. “Heeft u dan misschien een muntje voor mij te leen, want ik heb alleen m’n pinpas bij me” “Er hoeft geen muntje in…” Ik kijk nog een keer naar die karren en zie toch echt kettingen ertussen en dus zeg ik: “Ok, geen muntjes als in de zin van ik kan er gratis een pakken?” “Nee, er moet 1 of 2 euro in” “Ok…. Zucht…. Als ik u mijn rijbewijs en telefoon als onderpand geef mag ik dan een 1 of 2 euro munt van u lenen, want ik heb alleen mijn pinpas bij me” “Nee, daar kan ik de kassa niet voor open doen.” “Wow… serieus?” “Ja, dat mag ik niet.” “Is er dan misschien iemand van uw collega’s die me zou kunnen helpen?” “Nee, die hebben pauze” “Wow, topservice, bedankt.” 

Inmiddels staat er een klant achter me. Ik kijk naar het rekje naast de kassa en grijp er een prul van 1,99 uit. “Deze graag, en graag het bonnetje” en betaal met mijn pinpas. De vrouw rekent af en overhandigt me het bonnetje. Ik neem het aan. 
Ik schuif het artikel met bonnetje terug naar haar en zeg: “ik wil dit artikel graag terugbrengen” 
De klant achter me begint te lachen. 
 
De vrouw kijkt me dom aan, maar haalt vervolgens een 2 euro munt uit de kassa. 
 “Tja, als u het dom wilt hebben, dan kunt u het dom krijgen, bedankt voor de service” en ik loop met 1 cent winst weg….. 

Nu nog even knutselen….


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?