25 augustus 2021

De puinhoop die CAK heet….

Oftewel: de CAK soap continues.... 

Twee weken geleden werd mij (en de financieel adviseur van m’n zorginstelling) toegezegd dat het CAK binnen twee weken mijn zaak (probleem op probleem op misverstand op fout enz) zouden oplossen of toch op z’n minst zouden oppakken. Wij geloofden daar beiden uiteraard erg weinig van, maar goed: voordeel van de twijfel… 

Die periode was afgelopen maandag voorbij en zoals verwacht hadden we nog niks van het CAK vernomen. En dus ging financieel adviseur daar achteraan bellen. 

Uiteraard wordt de schuld bij iedereen behalve bij het CAK zelf gelegd. En de telefoniste had nooit de termijn van twee weken mogen beloven, de gemeente was te laat: blablabla. Een nieuwe termijn wordt niet gegeven. We moeten maar een klacht indienen (zullen we ook nog wel doen). En de financieel adviseur geeft aan dat we een afspraak gaan maken bij het hoofdkantoor in Den Haag… 

Het werd stil aan de andere kant van de lijn…. Maar dat was toch niet nodig? Het was slechts een kwestie van het checken van afschriften…. En dat klopt ook, maar dat krijgt het CAK dus al 4 maanden niet voor elkaar terwijl het ‘slechts’ zo simpel is… 

Er zit nu een ‘blokkade’ op ‘mijn case’ wat eigenlijk alleen wil zeggen dat ik geen post meer van ze krijg ‘tot het is opgelost’, maar de einddatum van de blokkade staat op eind augustus (en dan gaan ze het heus niet opgelost hebben…..) Er wordt een digitale bevestiging beloofd van de blokkade (hadden we dat niet al eerder gehoord?) en financieel adviseur en ik spreken af om na haar vakantie (eind september) even contact te hebben over de eventuele vorderingen (die we beiden niet echt verwachten). 

Ik wens haar een fijne vakantie, hang op en wandel naar de brievenbus. Daar vis ik maar liefst twee enveloppen van het CAK uit de bus. Eentje had ik verwacht, namelijk de factuur van augustus (waarmee de blokkade dus gewoon eigenlijk bullshit is). Maar er is nóg een envelop. 

Toen ik deze vol spanning open maakte, kwam daar een betalingsoverzicht uit tevoorschijn, iets dat me in april al was beloofd….. 

Ik kijk er naar en word er opnieuw boos van. Ten eerste omdat dit wederom in strijd is met die blokkade. Ten tweede omdat het ze dus blijkbaar 4 maanden gekost heeft om de print opdracht op hun pc te vinden. Ten derde omdat daar staat dat ze 163 euro van me tegoed hebben, maar als ze datzelfde lijstje even na zouden kijken, ze ook zouden zien dat verder naar onderen op dat lijstje al die openstaande betalingen reeds voldaan zijn….. 

En als ik, die met een 4 voor economie wist te slagen, dit kan zien en begrijpen, dan zou een financiële afdeling van het CAK dat toch ook moeten kunnen????? Maar nee…. 

Voor nu gooi ik dat overzicht maar gewoon op de grote CAK (puin)hoop. 
Dat doen zij zelf schijnbaar ook met al mijn post….

foto: eigen fabricatie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?