8 april 2017

Tea Topic: Wat zou je doen als je voor 1 dag van geslacht mag wisselen?

Die PickWick toch!!!
Wie had gedacht dat die tea topics ooit zo ontzettend persoonlijk zouden worden???

Voor veel mensen is dit waarschijnlijk een grappige vraag. Een vraag waar je gekscherend met je vrienden om lacht en die de wildste fantasieën in je oproept.

Maar voor sommige mensen, waaronder ikzelf is deze vraag veel meer dan zomaar een vraag.

Ik ben transgender en voor nu zie ik mezelf als non-binair. (dat houdt voor mij in dat ik me man noch vrouw voel, maar meer man dan vrouw). 

Maar toen ik mijn 'coming out' (groot woord) had, wist ik alleen te vertellen dat ik me man voelde.
En geloof me dat ik al heel veel jaren over die onderstaande vraag nadenk. Niet voor één dag, maar voor de rest van mijn leven. 
Het gaat nog veel verder dan denken, het gaat zelfs over dromen. 

Het antwoord op die vraag gaat, voor mij, denk ik niet over heel spectaculaire dingen. 
Ik zou denk ik niks speciaals doen, maar gewoon 'zijn'.

En dat zou al heel wat zijn, want ik heb momenteel het gevoel dat ik bezig ben met overleven en dat er daarom weinig ruimte is om te 'zijn'. En tegelijkertijd zit mijn huidige lijf me ook in de weg om te 'zijn'.
Het klopt niet, het maakt me ongelukkig. Maar stel dat ik morgen wakker zou worden met het lijf van het andere geslacht, dan zou dat ook niet kloppen en weet ik niet of ik heel veel gelukkiger zou zijn.
Ik kan het niet goed uitleggen, en als ik heel eerlijk ben, denk ik ook niet dat als je hier zelf niet mee kampt, je het ook ooit zou kunnen snappen.

Maar als ik dan tóch één ding dat ook nog geschikt is voor publicatie op een weblog zou moeten noemen wat ik meteen zou gaan doen, ???
Staand plassen zonder natte voeten te krijgen.... 

Dat lijkt me wel wat!

foto: made by me!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?