2 juni 2017

Echt....serieus????

Het was weer eens zo ver. De schrik sloeg Mick om het hart. Hij bladerde in zijn agenda en zag tot zijn grote schrik dat het volgende week weer tijd was voor zijn volgende anticonceptie spuit.

Huh?? Wacht even... Mick... hij... en anticonceptie??? Ja, omdat sommige mannen vagina's en andere bijbehorende onderdelen hebben, get over it! Maar daar wilde Mick het niet over hebben.

Mick keek dus in zijn agenda en schrok omdat het vandaag vrijdag was, en er een extra lang weekend voor de deur stond.

Op het moment dat je hier de receptenlijn inspreekt krijg je te horen dat als je het voor een bepaalde tijd inspreekt, je je medicijnen binnen 2-3 werkdagen af kunt halen. Dat vind ik eigenlijk al maf en erg lang, en meestal duurt het ook niet zo lang, maar toch.
Mijn ervaring met de prikpil (en meerdere soorten medicatie) is dat mijn apotheek het niet op voorraad heeft en dat het dan vaak besteld moet worden. En dat is niet altijd even handig.

Het 'probleem' met de prikpil is, dat ik het ding ophaal bij de apotheek, met doosje en al naar de huisartspraktijk ga, de spuit erin gejast wordt en ik vervolgens met lege handen weer naar buiten ga. Ik weet dus niet de naam van het medicijn, in mijn hoofd staat het bekend als 'de prikpil'. Maar ja, als je de receptenlijn in moet spreken, dan moet je wel een naam hebben.... Ik besloot het er maar op te wagen, wetend dat ze voor het uitprinten/faxen van je recepten toch eerst in je dossier moeten kijken.

En dus verzamelde ik al mijn moed, sprak braaf mijn naam, geboortedatum, adres, en apotheek in en gaf vervolgens aan dat ik een nieuw recept voor de prikpil moest hebben maar dat ik de naam daarvan niet meer wist, maar dat ik ervan overtuigd was, dat zij dat beter wisten dan ik.

Een half uur later gaat mijn telefoon en met afgrijzen en een bonkend hart kijk ik op het schermpje: de huisartsenpraktijk.... oh nee.....
Ik zag de bui alweer hangen.

De assistente en ik hebben namelijk niet zo'n goede relatie. We werken op elkaar als de spreekwoordelijke rode lap op een stier. Zij begrijpt mij negen van de tien keer niet, ik snap niet dat ze mij niet begrijpt en binnen no time hebben we 'ruzie'. Voor mij is dit inmiddels zo'n drempel geworden, dat ik de huisartsen praktijk niet eens meer durf te bellen (ook niet als ik écht doodziek ben) en maar gewoon langs ga om dingen te regelen. Geen goede zaak, maar ja....

Ik besloot mijn telefoon toch maar op te nemen en het volgende gesprek volgde:

M: met Mick,
A: Met de assistente van dokter van de Ploegggggg (en natuurlijk heet ze niet zo, maar je snapt me wel)
M: hall...
A: Ja je hebt zojuist de receptenlijn ingesproken, maar niet compleet, je hebt de naam en de dosering van het medicijn niet ingesproken. Je zegt dat je de naam niet weet en dat wij dat wel zullen weten, maar zo werkt dat niet hoor. Voor deze ene keer zal ik het gewoon doorzetten, maar de volgende keer ga je maar gewoon even naar de apotheek om te vragen wat de naam en dosering van je medicijn is voordat je belt. Weet je wel hoeveel extra tijd dit soort dingen mij kost?
M:......
A: hallo? ben je er nog? luister je wel?
M: ehm ja, ik ben er nog en ik luister, maar ik geloof mijn oren niet helemaal.
A: hoe bedoel je?
M: vraag je me nu serieus of ik wel besef hoeveel extra tijd dit je kost?
A: ja, want als iedereen dit zo zou doen...
M: ja en als jij dan van al die mensen het telefoonnummer gaat zoeken in hun dossier, om ze vervolgens eerst de les te lezen, terwijl je in datzelfde dossier, waar je dat nummer vond, ook gewoon de naam en dosering van het medicijn kon vinden, dan was je inderdaad een stuk minder tijd kwijt geweest. Maar sorry dat ik je 'extra werk' heb bezorgd, ik zal het de volgende keer doen zoals het daadwerkelijk hoort. Bedankt voor het bellen en ik wens je een fijne dag!
(en ik hing op)

Misschien stel ik me aan en ben ik de enige die dit echt niet snapt. Maar van dit soort onzin dingen krijg ik dus hele slechte zin en mega hoofdpijn van de woede die ik zit in te houden. Want echt...... serieus????

Nu maar hopen dat ik mijn prikpil nog krijg.... Anders volgt er ongetwijfeld nog zo'n soort gesprek....


foto: internet


1 opmerking:

  1. Van dat soort mensen krijg ik een punthoofd. Echt, zo''n kleine moeite om even je geboortedatum in te typen en te kijken welk medicijn je altijd gebruikt. Pfffff... hoop dat het je prikactie niet belemmerd! Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Babbel je mee?