5 augustus 2017

Een nutteloze dag?!?

Het is koud en nat buiten. De regen klettert al het grootste deel van de dag tegen de ruiten.
Een echte Hollandse zomerdag, zullen we maar zeggen. 

En ik? Ik heb een nutteloze dag. 
Ik lig half aangekleed en half in mijn pyjama op de bank. Drink liters witte thee en water, terwijl ik me tegoed doe aan veel te veel afleveringen van de serie 'The Fosters'. 

Ondertussen borduur ik me suf, aan een project dat ik écht heel erg fijn vind om te doen. 
Ik vind het mooi om te zien hoe borduren eigenlijk een soort van schilderen met draadjes is en er langzaam maar zeker een mooi 'schilderij' begint te ontstaan. 

Voor ik het door heb, is het tijd om iets te eten te maken en dus hak ik wat groenten en aardappels in stukken, sprenkel wat olie en kruiden erover en schuif het in de oven. Drie kwartier later werk ik, nog steeds serie kijkend, mijn snel bereide maaltijd naar binnen, om daarna gauw, letterlijk en figuurlijk, de draad weer op te pakken en verder te borduren. De afwas??? Ach, dat komt wel weer een keer.

Ik heb vandaag niks aan het huishouden gedaan en geen stap buiten de deur gezet, zelfs niet om mijn verplichte Pokemon te vangen of om een verplichte Pokestop te bezoeken. En dat is erg jammer, want ik zat bijna aan de zeven dagen (en dan krijg je een beloning). Pech gehad..... ik zal mijn beloning mislopen en opnieuw moeten beginnen, maar ik leg me er bij neer. 

Vandaag is een nutteloze dag: een dag waarop niets moet, behalve gewoon 'zijn' en genieten van alles wat ik fijn vind. 

Sommige mensen vinden dit soort dagen tijdsverspilling, wanneer ik ze erover vertel. En misschien is het dat ook wel. Ik noem het immers zelf ook nutteloos. 

Maar voor mij zijn dagen als dit onmisbaar. Ik kan er intens van genieten, maar buiten dat, heb ik het gewoon ook keihard nodig om mijn batterij weer op te laden! 

Voor mij zijn dit soort dagen ook een enorme leerschool, want ik vind het erg moeilijk om geen doelen te hebben op een dag. Een doel geeft 'nut' aan een dag, dus een dag zonder doelen, vind ik moeilijk om door te komen, laat staan om ervan te genieten. 

Dus tja, laten we het eens hebben over wat nutteloos is en wat niet? Want ik kan eigenlijk niks belangrijkers bedenken dan gewoon 'zijn'en het opladen van een batterij.

We kunnen immers niet allemaal Duracell konijnen zijn!


foto: Internet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?