3 november 2017

Me so sorry....

Al een paar jaar heb ik een hele leuke en best verslavende hobby: ik doe aan Postcrossing. Voor wie niet weet wat dat is en interesse heeft, klik vooral even op de link.

Het komt hier op neer: Je maakt een profiel aan, geeft al dan niet voorkeuren aan van wat je graag voor soort kaarten zou willen ontvangen en je gaat aan de slag.
Je begint met vijf kaarten die je mag versturen. Je krijgt een adres toegewezen en een ID code. Je leest het profiel door en als je niet een totale aso bent, probeer je een kaart te vinden die bij de wensen van de ontvanger past, je schrijft de ID code op de kaart, het adres, eventueel een leuk verhaaltje of een paar standaard zinnen, een postzegel en klaar is je kaart.

De ontvanger (ergens op deze wereldbol), die helemaal uit z'n bol gaat bij het zien van die geweldige kaart die je met veel liefde voor hem hebt uitgezocht, rent naar zijn computer, voert de ID code in en schrijft een paar zinnen om je te bedanken voor de kaart, want hij is ook geen aso. En vervolgens mag jij weer een nieuwe kaart sturen.

Je krijgt uiteraard ook kaarten en daarmee doe jij hetzelfde. En al snel bouwt de hoeveelheid kaarten die je mag sturen (en dus ook gaat ontvangen) zich op. Al snel krijg je meer leuke post dan rekeningen! Een hele verademing!

Een kaart mag er 60 dagen over doen om aan te komen, doet hij er langer over, dan gaat het programma er vanuit dat de kaart niet meer gaat komen en mag je tóch een nieuwe kaart sturen. En na 365 dagen kun je een kaart niet meer registreren omdat men dan denkt dat de kaart in het luchtledige is opgelost.

Maar het behandelen en bezorgen van post, daar hebben we als gewone burger niet zo veel invloed op. En dus gebeurt het inderdaad wel eens dat kaarten verdwijnen.
Persoonlijk denk ik dan: balen! Maar ja, deel van het spel....
Maar er zijn ook mensen die dan dus nóg een kaart sturen en als die ook niet aankomt, blijkbaar nóg een kaart.... Tja. iets met eigen keuze...

Gisteren kreeg ik een mail van een deelnemer uit China. Hij schreef dat hij me maar liefst drie kaarten had gestuurd die alle drie niet aan waren gekomen, en of ik zijn kaart niet even kon registreren, ook al had ik hem niet ontvangen.

In mijn profiel heb ik (zoals wel meer mensen overigens) aangegeven dat ik géén kaarten registreer die ik niet ontvangen heb. Ik ben (op zich) geen aso, maar ik vind dat gewoon deel van het spel. Soms komen kaarten nu eenmaal niet aan. Helaas, pindakaas.

En ik snap wel, dat er landen zijn waar dit vaker gebeurt dan in andere landen, maar ja... Dan nog.
Ik vind het een soort van 'vals spelen' om iets te registreren wat ik niet gehad heb.

Dat schreef ik dan ook terug aan deze persoon en ik kreeg een heel kort maar krachtig berichtje terug:
"I very much angry with you!"

Prima joh, me so sorry!

afbeelding: internet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?