1 november 2017

Op de grens...

Het is alweer een tijdje geleden sinds ik wat schreef.
Ik heb dan ook een vrij heftige tijd achter de rug (hoop ik toch).
Het feit dat mijn blog app op mijn iPad ook niet meer ondersteund wordt en ik dus mijn blogs via de pc moet doen, helpt ook niet helemaal mee, want de meeste blogs ontstonden terwijl ik onderweg was.

Maar goed, we zijn er weer...

Vandaag is het 1 november en dat betekent maar één ding hier waar ik woon: het is Belgen (en Duitser) dag!
En dat zijn dagen die veel bewoners hier in de stad niet zo heel leuk vinden.

Ik woon op de grens met België en ook de Duitse grens is niet al te ver weg en dat heeft een hoop voordelen. Tanken is bijvoorbeeld een stuk goedkoper over de grens, en je kunt altijd kiezen bij welke Lidl een aanbieding het goedkoopst is. Kortom, ik maak er graag en gretig gebruik van, op alle dagen, ook als de winkels en dergelijke in Nederland gewoon open zijn!

Maar vandaag is dus een feestdag bij de buren en de winkels en dergelijke zijn dan ook gesloten en dat betekent dat de buren massaal hier naartoe komen om inkopen te doen.
De binnenstad per gemotoriseerd voertuig bereiken is met al die verbouwingen momenteel altijd al vrij lastig, maar op een dag als vandaag gewoon onmogelijk! Je struikelt over de buitenlandse voertuigen, over de Belgen zelf en de Duitsers. En ik gok dat de mensen van parkeertoezicht en handhaving vandaag weer de dag van hun leven hebben en de staatskas (of moet ik zeggen stadskas) van mijn stadje weer flink gespekt wordt. Waarvoor dank, lieve toeristen.

Op een dag als vandaag blijf ik graag uit het centrum weg en niet alleen omdat het onbereikbaar is, maar ook omdat ik er niet van houd om over de koppen te moeten lopen. Zelfs al is het markt vandaag en wilde ik graag wat spulletjes inslaan, ik doe het niet.

In plaats daarvan besloot ik even gauw met de auto (ja, ik is lui) naar het winkelcentrum(pje) hier in de buurt te rijden. Ik wilde even gauw bij de vernieuwde Aldi wat fruit halen.
Bij aankomst zag ik al dat de parkeerplaats die normaal gesproken op deze dag van de week en op dit tijdstip, vrij leeg is, nu overbevolkt was.

Toen ik een plekje veroverd had en naar de ingang van de Aldi liep, kon ik mijn ogen bijna niet geloven: er stond een rij voor de ingang!!! Dit bleek te komen door een niet zo handig geparkeerde scootmobiel, maar toen ik eenmaal binnen de rij voor de kassa zag, ben ik toch maar omgedraaid en de Jumbo ingelopen. Die vernieuwde versie ga ik wel op een andere dag bekijken!

Bij de Jumbo was het gelukkig niet zo gigantisch druk en zonder al te veel afleiding greep ik mijn lijstje bij elkaar, betaalde en liep weer naar de auto.

Terwijl ik goed om me heen keek en uitdraaide, hoorde ik een luid getoeter, maar ik kwam vrij snel tot de ontdekking dat het niet voor/tegen mij was.

Vóór me zag ik echter dat een uitdraaiende Belg een heethoofdige Duitser had geraakt....
En dat de beide bestuurders met elkaar op de vuist gingen...

Dat vond ik het perfecte teken om door te rijden, ik heb mijn portie agressie afgelopen week wel weer gehad namelijk.

En ik snap het niet zo goed.... Jullie hebben beiden een vrije dag, en daar kom je hier van genieten. Waarom dan zo'n kort lontje???

afbeelding: internet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?