6 november 2017

Winkel stress....

Ik ben denk ik een van de weinige mensen die boodschappen doen leuk vindt.
In al die jaren dat ik op mezelf woon heb ik mezelf aangeleerd om elke dag boodschappen te doen. Niet omdat dat nou zo handig is, want 'grote boodschappen' doen is veel praktischer, maar puur omdat ik dan elke dag even de deur uit moest en mensen zou zien.
Verder vind ik het ook lastig om vooruit te plannen qua koken. Ik vind het soms al ingewikkeld om te bedenken wat ik vandaag wil eten en wat ik daarvoor nodig heb, laat staan dat ik dat voor meerdere dagen moet bedenken. Dat doe ik eigenlijk maar één keer per jaar: met kerst, simpelweg omdat de winkels dan niet continue open zijn.

Maar goed.
Boodschappen doen vind ik leuk, althans dat was altijd zo.

Maar een tijd terug hebben ze mijn 'hoofd supermarkt' (de supermarkt die gewoon het dichtste bij is en zich aan het einde van de straat bevindt) verbouwd en gemoderniseerd. En ik moet eerlijk zeggen dat het een prachtige winkel is geworden, maar ik kom er niet meer graag. 'Even naar de Plus' is een activiteit geworden die ik het liefst vermijd.

Niet omdat het zo druk is hoor, maar puur omdat het groter is, en er dus meer keuze is. Ik niks meer kan vinden en van al die dingen bij elkaar mijn hoofd gewoon ontploft en acuut stopt met helder denken. Loop ik zonder mijn lijstje nu de winkel in, dan ben ik verloren, zelfs als ik thuis heel goed heb bedacht wat ik wil eten....

Maar dat zou op zich allemaal geen ramp hoeven zijn, want niet al te ver van hier zitten nog een Jumbo en een Aldi (om over de grens nog maar te zwijgen). Dit is eigenlijk nog veel handiger, want lui als ik ben, pak ik voor deze twee winkels de auto. Nóg makkelijker dus!

Een paar weken geleden is de Aldi verbouwd. Ook deze is totaal veranderd, groter assortiment, op onlogische plekken. En hoewel ik daar eerst graag kwam en alles blindelings kon vinden (ware het niet dat ik dan zou struikelen over de lege dozen), gebeurde me vandaag hetzelfde als wat er tegenwoordig in de Plus gebeurt: mijn hoofd explodeert en mijn hersenen geven kortsluiting.

Al voor ik aan het begin van mijn lijstje ben, ben ik al aan het einde van mijn energie!
Gek word ik er van!

En iedereen zegt tegen me dat ik 'gewoon even moet wennen', maar dat is het niet.
Ja IK kan wennen aan die indeling, ik zal wel moeten, maar aan die overload aan spullen, geuren en kleuren zullen mijn hersenen nooit wennen!


afbeelding: internet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?