2 april 2018

Ik weet het zeker!!!

Het is Pasen...
Nou ja, eigenlijk is het alweer bijna voorbij.
En laat Pasen nou één van de feesten vinden die ik leuk vind en waar ik het nooit zo moeilijk mee heb!

Eén van de dingen die ik zo leuk vind aan Pasen, is de Paashaas en het ritueel van eieren verstoppen en zoeken. Niet dat ik er ook maar iets van begrijp, maar dat is een ander verhaal!

Wat heeft een haas bijvoorbeeld met eieren te maken? Waarom verstopt de haas ze? En waarom zijn die eieren überhaupt gekleurd???

Allemaal vragen die mij al bijna mijn hele leven bezighouden. Compleet zinloos, ik weet het, maar toch.

Een andere reden waarom ik Pasen zo leuk vind, is omdat ik er een hele leuke herinnering aan heb.
Ik weet namelijk 100% zeker dat ik als kind de Paashaas gezien heb!

We woonden in het 'oude huis' en daar hadden we een tuintje dat uitkwam op een kort paadje, waar nog twee tuinhekken op uit kwamen.
En ik kan me herinneren dat ik op Paasochtend, als vier of vijfjarig onderkruipsel beneden kwam en uit het raam van de achterdeur staarde en ik de poort dicht zag vallen en nog net het staartje van de Paashaas de hoek om zag glippen.

Ik weet dat ik me geen moment bedacht heb en op blote voeten naar buiten gestormd ben en achter de Paashaas aan ben gegaan. Ik heb hem twee uur lopen zoeken, maar ik heb hem niet gevonden....
Bij thuiskomst vond ik wel twee hele boze ouders, maar ach.

Deze herinnering is zó sterk dat het absoluut voelt alsof het écht gebeurd is...
Ik kan zo dat staartje weer weg zien glippen en dan voelt het, ook als 42 jarige, nog steeds alsof het de realiteit is...

Nou ja, echt of niet.... Ik weet het voor altijd zeker!

getekend door een goede vriend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?