25 november 2019

Intern Sinterklaas drama...

Al een tijdje is het qua stemmen, een zootje in mijn hoofd.

Op zich is dat heel makkelijk te verklaren, want het is uiteraard Sinterklaastijd en met één gelovige en twee niet gelovige kinderen in mijn hoofd wil dat nog wel eens tot onderlinge spanningen leiden. 

Het hele jaar, maar zeker de maanden voorafgaand aan december, hebben we hier in huis en hoofd een soort van Voldemort afspraak. Wij noemen zijn naam niet, omdat we allemaal weten dat dit tot heel veel spanning bij Lesley leidt en spanning betekent eindeloze ‘waarom’ vragen en heel veel niet te stoppen gehuil.

Deze afspraak geldt tot het moment dat Sinterklaas voet op Nederlandse bodem zet, vanaf dan krijgt Voldemort zijn naam terug.

Dit jaar versprak Rik zich een beetje eerder en begon het Sinterklaas drama al erg vroeg. En als iemand last heeft van dit drama, dan is het Rik zelf wel. Kan hij het in het dagelijkse leven al niet zo goed vinden met dit meisje-meisje waar hij niks van snapt en niet vanaf komt, als Lesley dan ook nog eens hysterisch gaat huilen, dan is zijn (toch al erg) korte lontje gauw ontstoken.

De afgelopen week hebben die twee dan ook onophoudelijk ruzie met elkaar. Zij kunnen niet van elkaar weg, en ik niet van hen. En dat is lastig en vooral heel vermoeiend.

Vandaag was Rik er helemaal klaar mee en hij besloot korte metten te maken met het fenomeen Sinterklaas. En dus schreeuwde hij Lesley toe dat ‘Sinterklaas niet eens bestond en dat ze dus op kon houden met janken.’

En dat deed ze dan ook..... er volgden nog een paar snufjes en snikjes, maar toen was het stil... En eerlijk is eerlijk, ik hield mijn adem in.

Maar de stilte duurde niet heel lang. Er volgde een hoop gehuil en gekrijs. Een stommerd hier, een gemenerd daar en toen de geniale opmerking: jij bestaat zelf ook niet!

Het Sinterklaas drama gaat dus gewoon verder, geen kinderzieltje gecrusht, en Rik (geschrokken?) die weer een beetje inbindt.

En Lesley..... ik kan je (vanwege mijn gebrek aan geduld) soms wel achter het behang plakken.... maar met dit soort uitspraken wil ik je wel inlijsten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?