5 januari 2017

Tea topic: Wat staat er nog op je bucketlist?

Hoewel er heel veel dingen zijn waarover ik zou willen en kunnen schrijven, merk ik dat ik de woorden niet zo goed kan vinden om de gebeurtenissen rondom en in me onder woorden te brengen. En dus gaan we maar even gebruik maken van een handig hulpmiddel bij het schrijven van blogjes: de tea topic labels!

De vraag van vandaag is: Wat staat er nog op je bucketlist?

En eigenlijk is dat wel een hele leuke en actuele vraag. Zo zie je maar weer, dat toeval misschien toch niet bestaat.

Mijn bucketlist is niet zo groot, maar de dingen die er op staan zijn meer gerelateerd aan dingen die ik nog wil zien en plaatsen die ik nog wil bezoeken.

Zo wil ik nog altijd een keer naar Canada, naar Moskou en naar Praag, maar die laatste twee toch het liefst niet in mijn eentje.

Een ander iets wat op mijn 'to do' list staat is 'het Noorder Licht gaan bekijken'....
En laat dat nou net zijn wat ik komende week ga doen.

Dit weekend vertrek ik naar het hoge noorden om daar, hopelijk, een glimp op te kunnen vangen van een natuurverschijnsel dat ik niet begrijp, maar wel machtig mooi vind. En misschien is het juist maar goed ook dat ik het verschijnsel niet begrijp, want dat houdt voor mij de magie er lekker in.

Hoe magisch is het om de hemel te zien kleuren??
Ik word al gelukkig van een regenboog, dus ik hoop dat het zien van het Noorderlicht een nog veel grotere sensatie in me teweeg brengt.

Ik ga dus weer een droom waarmaken (mits de natuur meewerkt!), maar als ik heel eerlijk ben, zie ik er ook wel een beetje tegenop.

Ik zie de temperaturen op mijn 'noorderlicht app' en die liegen er niet om. Momenteel is het -30 graden overdag. En hoewel het een landklimaat is en dat veel minder koud schijnt aan te voelen dan hier, vind ik dat toch wel spannend: zou ik wel de juiste outfit bij elkaar gesprokkeld hebben voor deze temperaturen? We gaan het zien (ehm... of meer voelen!)

Een ander iets waar ik tegenop zie, is de hoeveelheid daglicht (of meer het gebrek eraan). Ik zag ergens staan dat de zon momenteel rond 11u opkomt en dat hij rond 13.30 weer ondergaat.
Dit jaar is het eerste jaar waarbij ik echt gigantisch veel last heb van het seizoen en de donkere dagen, ik word er moe, somber en apathisch van. Misschien is zelfs het woord depressief wel op zijn plaats, maar ik vind het erg moeilijk om dat mijn strot uit te krijgen, maar ik gok at ik er niet ver vandaan zit.

Hoewel ik dus zeker weet dat ik de tijd van m'n leven ga hebben daar, ben ik ook wel een beetje bang dat ik daarna 4 weken zon nodig heb om bij te kunnen komen van dit weekje noorderlicht jagen.

Hoe dan ook? Eén onderdeel van de bucketlist kan ik binnenkort weer weg gaan strepen!

foto: eigen brouwsel

1 opmerking:

  1. Wat leuk!!! Ik wens je een geweldige Noorderlicht! Het is je zo gegund. Geniet er van :)

    BeantwoordenVerwijderen

Babbel je mee?