19 juli 2017

Even (n)iets gladstrijken....

Men zegt wel eens dat verstand met de jaren komt.
Nou weet ik niet of ik het daar helemaal mee eens ben, want ik ben ervan overtuigd dat verstand er ook al gewoon kan zijn, maar ik ben er wel van overtuigd dat andere dingen met de jaren komen, maar wat precies, dat kan ik niet exact benoemen.

Ik ben 41 (en een half om precies te zijn) en al die tijd vind ik bepaalde dingen al onzin....
Ik zie er het nut niet van in, ik zie geen meerwaarde en dus heb ik dat tot nu toe weten te vermijden. 

Waar heb ik het over??? 
Nou, om een voorbeeld te geven: strijken!

Strijken vind ik de grootste onzin die er bestaat, ik heb dan ook geen strijkijzer en nog nooit in mijn 'zelfstandig wonen bestaan' ook maar iets gestreken. Ik ben ervan overtuigd dat als je je was ophangt en daarna voordat je het opvouwt met je handen glad strijkt en dan in de kast legt, het effect bijna hetzelfde is. Of, als dat niet het geval is, dat zodra je de kleding aantrekt, de meeste vouwen wel weg zijn. 

Waarschijnlijk bezit ik dan ook alleen kleding die strijkproof is. 

Als kind vond ik het overigens wel leuk om te strijken. Maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat ik me daar beperkte tot zak- en theedoeken, want dat was simpel. 
Waarschijnlijk komt daar ook mijn mening (dat strijken een zinloze bezigheid is) vandaan, want geef nou toe.... wie strijkt er zakdoeken en theedoeken??? 

Maar nu, na 41 en een half jaar strijkboutloos door het leven te zijn gegaan, ben ik overstag gegaan. 
Er komt een enorme verandering in mijn leven, ik ben nu namelijk de trotse bezitter van een strijkbout. 

Maar sommige dingen veranderen nooit hoor. Ik ga hem namelijk niet gebruiken om mijn kleding te strijken (ik zou niet eens weten hoe!), ik heb hem gekocht om te kunnen hobbyen!

Als je me echt zou kennen, zou je namelijk weten dat ik erg fanatiek borduur. En een borduurwerk hoor je zodra het af is, uit te wassen en daarna droog te strijken... Maar ja, dat kon dus nooit! 
Daarnaast wilde ik heel graag eens een keer iets maken met/van strijkkralen, maar de naam zegt het al: zonder strijkbout kom je dus niet zo ver. 

En dus ben ik vanaf nu de trotse bezitter van een gloednieuwe strijkbout.....
En dat voor tien euro!


foto: me, myself and I

1 opmerking:

  1. Haha... je bent vier jaar sneller dan ik. Mijn strijkbout is al bijna antiek, maar gebruik deze pas echt sinds kort. Krijg je met tieners ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Babbel je mee?