27 december 2022

Dom, dommer, domst.....

In de categorie ‘dom dommer domst’..... 

Een tijdje terug stuitte ik op een ‘campagne’ waarbij je een supergave rugzak voor slechts €1,95 kon krijgen..... Ik dacht nog ‘yeah right’ maar m’n oog bleef erbij terugkomen. 

Ik scrolde omlaag en zag mensen die hem daadwerkelijk hadden ontvangen (met foto’s van rugzak én mens), de website van de rugzak zag er goed en betrouwbaar uit.... dus uiteindelijk won mijn nieuwsgierigheid het toch van mijn gezonde verstand en ik lief m’n creditcard gegevens achter... 
En terwijl ik op enter duwde, knaagde het toch, maar ja.... 

Er werd inderdaad €1,95 afgeschreven, maar de rugzak is er nog steeds niet. 

Vanavond bekeek ik m’n online creditcard afschrift.... ik zag de €1,95..... en van hetzelfde bedrijf drie dagen later nog een heel ander bedrag.... maar beiden niet met de naam van het rugzak bedrijf.... En dus besloot ik even te googelen op de naam die erbij stond.... En je raadt het uiteraard al.... de eerste hit: dit betreft internet fraude... Dus toch.... 

En dus belde ik braaf meteen naar de ‘alarmlijn’ van m’n oranje gekleurde bank en deed mijn verhaal.... M’n creditcard werd meteen geblokkeerd en er komt een nieuwe m’n kant op.... M’n geld (of een deel daarvan) kan ik terugvragen via een of ander formulier dat ik nog even op de website moet opzoeken, maar het is voor nu geregeld. 

Normaal gesproken, zou ik ontzettend boos op mezelf zijn door zoveel dommigheid en daar niet uit kunnen komen.... Maar nu moet ik eigenlijk alleen maar grinniken om mezelf. 

Ik vind mezelf nog steeds heel dom hoor, daar niet van, maar ik ben ook wel een beetje trots op mezelf. Ooit heb ik een of ander vaag bedrijf drie jaar lang maandelijks geld van m’n creditcard af laten schrijven (lang leve geen papieren overzichten meer, waardoor ik alle (dwz mijn) controle kwijt geraakt was) en nu kwam ik er al na één onrechtmatig bedrag achter.... dus tja, ik ga ook een beetje vooruit. 

Kan ik daarmee voorspellen dat het me nooit meer overkomt? 
Nee dat niet, maar ik heb nu nog maa eens een keer geleerd dat als iets klinkt als te mooi om waar te zijn, dat het dan ook meestal gewoon is....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?