15 september 2016

Het is weer zo'n dag!

Vandaag is weer eens zo'n dag, waarop niks vanzelf gaat.
Dat is op zich niet zo'n probleem en dit keer ook nog eens heel begrijpelijk aangezien de afgelopen weken voor mij druk en spannend waren.

In al die drukte, was er vooral veel aandacht voor twee van mijn stemmen, te weten Lesley (v) van 6 en Rik (m) van 12. En doordat deze twee alle aandacht en al mijn energie opslurpten, raakte Roy (m) 16 een beetje (veel) op de achtergrond. En hoewel hij daar tegenwoordig genoegen mee neemt en niet meer de strijd erover aan gaat, vond ik dat het vandaag maar eens ZIJN dag moest gaan worden.

Roy mocht dus bepalen wat er vandaag ging gebeuren. En omdat Roy gewoon Roy is en van computerspelletjes houdt, zitten we al de hele dag 'Virtual Villagers' te spelen, omdat het buiten veel te warm is om Pokemons te vangen.

Ik weet niet of iedereen dat spelletje kent, maar het gaat over een stam op een eiland die moet zien te overleven. Jij moet ze aan het werk zetten, zorgen dat ze dingen bijleren, dat ze te eten hebben, dat ze zich ontwikkelen, dat ze zich voortplanten, enz... eigenlijk moet je simpelweg zorgen dat ze overleven.

Nu kun je alle poppetjes in je stam zelf een naam geven en dat vindt Roy dus het einde! Eén van zijn poppetjes heeft hij 'Rikkie' genoemd. Het is een kindje met een heel hoog stemmetje, dat steeds 'oh' roept als je hem oppakt. En dat vindt Roy dus hilarisch!!! (En Rik dus totaaaaaaal niet!)

Rik wordt hier boos van want niemand mag hem Rikkie noemen, want hij is keicool! Dus dat is ruzie punt één.
Verder zegt Roy steeds dat het geluid van dit poppetje sprekend op Rik lijkt....ruziepunt nummer 2.
Tot overmaat van ramp is het poppetje 'Rikkie' ook nog eens een meisjespoppetje en Rik haat meisjes.... ruziepunt 3.
En tot slot vindt Rik het maar niks dat Roy hem (in poppetjesformaat dus) als een slavendrijver aanjaagt en 'stomme' klusjes laat doen...Ruziepunt nummer 4.

Al met al zoveel ruzie tussen de twee heren, dat ik het spel maar even gestaakt heb en we even iets anders gaan doen, tot de gemoederen wat bedaard zijn en Roy kan ophouden met zijn geplaag.

Dat vindt Roy dan weer niet zo leuk, en dus is het een 'gezellige' bende in mijn hoofd.
Het is dat ze elkaar niet mijn kop uit kunnen slaan, maar anders!!!!!

screenshot van Virtual Villagers, Tree of Life.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?