23 februari 2017

Tea topic: Welke superkracht zou je het liefst willen hebben?

Dat vind ik een mooie, maar ook een lastige vraag waar ik echt wel even goed over na moet denken. En ik kom tot de conclusie, dat ik het niet weet. Ik kan namelijk niet kiezen, er zijn zoveel superkrachten die ik zou willen hebben!

Wat ik wel heel zeker weet, is dat ik een superkracht wil hebben, waar vooral anderen voordeel van hebben. Een superkracht die de wereld een beetje mooier maakt.

Ik zou graag het vermogen willen hebben om de innerlijke wensen en zorgen van mensen te zien/horen. En dan heb ik het niet over: "Ik zou wel een knalrode Ferrari willen hebben om boodschappen mee te doen." wensen, want dat zijn dingen die voor mij onder het kopje 'luxeprobleem' vallen.
Ik denk meer aan: "Ik zou willen dat ik mijn kinderen morgen een goede maaltijd voor kan schotelen zodat ze niet met honger naar bed hoeven, maar ik heb niet eens geld voor een brood." wensen. Want er zijn gewoon mensen die met dit soort zorgen en wensen rondlopen en dat vind ik heel erg, vooral ook omdat het op zich 'relatief simpel' te vervullen wensen gaat mits je de middelen ervoor hebt. En ik prijs me gelukkig dat ik me in die positie begeef, dat ik er iets mee/aan zou kunnen doen.

Daarnaast zou ik dan ook graag 'onzichtbaar zijn' aan mijn lijstje met superkrachten toevoegen, maar ik geef toe, dit is puur uit egoïstische overwegingen. Ik zou namelijk heel graag, ongezien, willen kijken naar de reactie van de ontvangers, op het moment dat ze erachter komen dat hun wens in vervulling is gegaan.
Ik word namelijk zelf blij als andere mensen blij zijn.

Ik ben geen superhero, ik ben een gewoon mens met al mijn onvolkomenheden. Toch trek ik regelmatig bewust mijn supercape aan en probeer acties uit te voeren, waarvan anderen blij zouden kunnen worden.

Zo laat ik met regelmaat een nog bruikbare bus of trein dagkaart op de automaat hangen, met daarbij een briefje:

"hoi, 
Ik ben een nog geldige dagkaart, Mocht je me nodig hebben, of kunnen gebruiken, neem me dan gerust mee, daar ben ik voor. Mocht je aan het einde van je reis zijn gekomen, voel je dan vrij om mij weer door te geven aan een ander en die ook een fijne dag te bezorgen. Mocht dat niet gaan, misschien kun je dan iets anders aardigs voor iemand doen, zodat die persoon ook een fijne dag heeft. Heel veel groetjes en een fijne dag, van een reiziger!"

Of ik laat een klein cadeautje of briefje in de trein achter, waarop ik iemand een fijne dag wens.

Het zijn kleine dingen waarvan ik echt niet denk dat ze de wereld zullen veranderen of zelfs verbeteren. Maar ik wil blijven geloven dat het misschien even iemands dag net iets mooier maakt en dat is een klein begin. 

Ik heb geen superkrachten, ik ben geen superhero, maar ik blijf geloven dat ook ik de wereld, op mijn manier, af en toe wat mooier kan maken.

Al is het maar die van mijzelf...

foto: getekend door een goede vriendin.


3 opmerkingen:

  1. Weet je dat dat strafbaar is? Je kaartje laten hangen voor een ander? Ik weet het... dat is belachelijk. Ik geef graag mijn parkeerkaartje aan een ander als deze nog lang geldig is.. maar daar staan beste boetes tegenover. Dus als ik een superkracht mag kiezen, dan zou ik heel graag goede ideeën bij de mensen van de politiek in het hoofd laten sluipen... Maar ja.. daar zijn er zoveel van :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat wist ik niet, maar als ik heel eerlijk ben boeit het me ook niet.
      Ik hou me doorgaans best aan wetten en regels, maar hier maak ik dan graag een uitzondering voor.
      (En de boete neem ik dan op de koop toe...zeg ik nu....tot het me gebeurt ;) )

      Verwijderen

Babbel je mee?