2 november 2016

Maak het ze niet te makkelijk....

Van tijd tot tijd valt er hier een brief van de politie in de brievenbus.
Niet omdat ik stout geweest ben, maar omdat ik in een wijk woon die zeer geliefd is...
Vooral bij mensen die niet zulke vriendelijke plannen hebben.

Kortom er wordt (schijnbaar) nogal veel ingebroken in mijn buurt en de politie vindt dat zij de bewoners van de wijk daarvoor moeten waarschuwen en overladen met allerlei nuttige tips daaromtrent. 

En dus valt er eens in de zoveel tijd een brief in de bus met daarin een uitnodiging voor een bijeenkomst over preventiemaatregelen die je kunt nemen om het inbrekers zo moeilijk mogelijk te maken. Bewoners worden vriendelijk verzocht/uitgenodigd om hier aanwezig te zijn en als tegenprestatie wordt hen koffie en vlaai beloofd. En in een wijk met veel oudere mensen, veel eenzaamheid en veel armoede, is dat een serieus aantrekkelijk lokkertje!

Deze bijeenkomst vindt doorgaans plaats in de avonduren in een gemeenschapshuis een stuk verderop. En uiteraard staat er een datum en tijd in die brief.

En ik kan het niet helpen, maar ik moet hier altijd zo vreselijk om lachen! Want, al begrijp ik de goede bedoelingen van de politie, het is (in mijn ogen) wel een beetje dubbel.

We mogen het inbrekers niet te gemakkelijk maken, maar tegelijkertijd nodigen we de mensen in de buurt en masse uit om op een bepaalde datum en een bepaald tijdstip naar een gemeenschapshuis te komen, zodat de huizen gedurende dat tijdstip dus onbemand en dus heerlijk toegankelijk voor inbrekers achterblijven?

Het is naïef om te denken dat die informatie over zo'n bijeenkomst alléén maar hij de brave burgers terecht komt, toch? 

Of ben ik nu naïef?

foto: internet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Babbel je mee?