25 november 2016

hoe naai je jezelf???

Soms kan ik zo van mezelf balen!!!!
Echt serieus! En ik kan iedereen de schuld geven, maar uiteindelijk ben ikzelf degene die beter op had moeten letten.

Waar gaat dit over hoor ik u denken?
Nou dat ga ik proberen uit te leggen.

Ik ben de gelukkige (en soms wat meer ongelukkige) bezitter van een creditcard. En daar ben ik meestal heel erg blij mee, want dat geeft je een hoop mogelijkheden die je tegenwoordig zonder creditcard niet meer hebt. Zo kan ik hotels boeken,vluchten betalen, dingen kopen, in het buitenland tóch betalen als mijn bankpas me geen geld meer wil verschaffen. Anyway: het is handig en in deze maatschappij (als je veel reist) bijna onmisbaar.

En ik ben op zich een best verantwoordelijke gebruiker van mijn kaart: ik ben er nog nooit door in de schulden geraakt en ik geef nooit meer uit dan ik heb. Handig hulpmiddel hierbij was dan ook altijd het papieren overzicht dat ik kreeg aan het eind van iedere maand, waarop ik precies kon zien wat ik uitgaf.

Maar net als bijna alle bedrijven, doet ook mijn creditcard maatschappij mee aan de digitalisering. Dat betekent dus dat ik niet langer papieren overzichten kreeg, maar eens per maand een mailbericht, met daarin de mededeling dat ik mijn overzicht kon downloaden.

En iets in mij (en ik weet nog steeds niet wat, want ik ben best digitaal ingesteld) maakt dus dat ik dat niet doe. Nou ja, ik download ze meestal wel, print ze uit en stop ze in een map, maar ik bestudeer ze niet meer zo grondig als voorheen...

En dat....dat is dus jammer.... ERG jammer merk ik nu.

Al een tijdje zag ik steeds een bedrag van €30,95 afgeschreven worden van mijn kaart, door een bedrijf in Engeland. En hoewel ik dat niet helemaal kon plaatsen, maakte ik me er ook niet echt zorgen om, want ik heb een abonnement op een Engels tijdschrift, dus ik dacht dat het bedrag daarvan zou zijn.

Maar vandaag opende ik mijn digitale overzicht om iets op te zoeken en toen zag ik dat bedrag dus wéér staan. Ik bladerde terug en zag dus dat er iedere maand €30,95 afgeschreven werd en dat al bijna 2 jaar lang.... Mijn tijdschrift is niet goedkoop, maar zelfs met internationale verzendkosten kom ik niet aan €30,95 per maand.

En dus besloot ik eens op te zoeken wat dat 'yaksmedia' dan wel niet was, maar kijkend op de website werd ik er niet veel wijzer van. Het was in ieder geval niet een boek/tijdschriftenhandel, maar het had iets met multimedia en computergames te maken.

Ik besloot het (Nederlandse) nummer eens te bellen om te vragen hoe en wat, en tot mijn verbazing, kreeg ik een Engels sprekende dame aan de lijn... Nu is mijn Engels best goed, maar aan de telefoon (toch al niet mijn hobby).... oef.

Om een heel lang verhaal kort te maken: er is blijkbaar in maart 2015(!) een gratis 5 daagse proefversie van iets (maar wat kon ze me niet zeggen) omgezet in een abonnement, op een e-mailadres dat door mij niet/nauwelijks gebruikt wordt, met mijn naam overigens fout gespeld, maar dat terzijde.
Ze heeft het per directe ingang stop gezet en ik krijg de laatste 6 maanden teruggestort.... Maar 6 maanden op een periode van 20 maanden voelt toch een beetje als een druppel op een gloeiende plaat.

En ik baal hiervan! Want ik denk serieus, dat als ik een papieren afschrift zou hebben gehad, me dit veel eerder opgevallen was. En natuurlijk blijft het mijn eigen domme schuld, want ik moet dat controleren.

Dus ik heb meteen maar even de creditcard maatschappij gebeld en gevraagd of ik alsjeblieft weer papieren afschriften kan krijgen... En voor 1 euro per maand krijg ik die dan ook...
Dat is nog altijd beter dan mezelf nog een keer zo (onopvallend) laten naaien.

(en toen kreeg ik ook nog een sms van mijn telefoonmaatschappij dat mijn belbundel (net 9 dagen oud) op is na deze twee telefoontjes... het moet niet gekker worden!)


foto: internet

1 opmerking:

Babbel je mee?